PROJENİN ADI: BEN OKUYORUM İSTANBUL OKUYOR
PROJENİN AMACI:
1. Öğrencilerimizin okuma-yazma becerilerinin gelişimine katkıda bulunmak,
2. Öğrencilerimizin söz varlıklarını zenginleştirmek,
3. Öğrencilerimizin kitap okuma alışkanlıklarının gelişimine destek olmak,
4. Öğrencilerimizin Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili biçimde kullanmalarına katkıda bulunmak,
5. Öğrencilerin kitaba erişimini kolaylaştırmak
6. Okullardaki kütüphaneleri zenginleştirmek
7. Müdürlüğümüze bağlı okul ve kurumlarda kütüphanelerimizin nitelik ve nicelik olarak geliştirilebilir alanlarına yönelik çalışmaları gerçekleştirmek,
8. Kütüphanesi olan okullarda mevcut kütüphanelerinin geliştirilmesi hedeflenip Z kütüphane uygulamaları yapılandırılırken; kütüphanesi olmayan okullarda fiziki şartların uygun olması durumunda kütüphane açılmasını sağlamak,
9. İl/İlçe okul ve kurumlarımızda bulunan kütüphnelerimizde öncü yazarlarımızın biyografilerine yönelik söyleşiler yapmak, Öncü yazarlarımızla öğrencilerimizi buluşturmak ve okur yazar söyleşileri gerçekleştirmek,
10. Öğrencilerimizin ilimiz genelinde kendi ilçelerinde ve farklı ilçelerde bulunan kütüphaneleri ziyaret etmelerini sağlamak,
11. Öğrencilerin kendilerine ve çevrelerine olan güvenlerini artırmak, aileleri ve arkadaşlarıyla iyi ilişkiler geliştirebilmelerini sağlamak, sosyal-duygusal becerilerini artırmak ve akademik performanslarını yükseltmek amaçlanmaktadır.
PROJENİN HEDEF KİTLESİ:
1. İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı tüm ilkokul / ortaokul / lise öğrencileri
2. İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü uhdesinde çalışan öğretmenler
3. Veliler
PROJENİN YÜRÜTÜCÜLERİ:
1. İSTANBUL VALİLİĞİ: Proje Sahibi
2. İSTANBUL İL MİLLÎ MÜDÜRLÜĞÜ: Proje Yürütücüsü
3. KAYMAKAMLIKLAR: Proje Paydaşı
4. İLÇE KOORDİNATÖRÜ: İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü Özel Büro biriminden görevli kişi ilçesindeki okul koordinatörleri ile projeyi yürütmekle mükelleftir.
5. OKUL MÜDÜRÜ: Okuldaki müdür yardımcısı ya da öğretmenin koordinatörlüğündeki projenin takibini yapmak, etkinlik yapılacağında gerekli izinleri almak, öğrenci ve öğretmenlere gerekli duyuruları yapmakla mükelleftir.
6. OKUL KOORDİNATÖRÜ: Projeyi okul içinde yürütmekle mükelleftir.
PROJENİN BÜTÇESİ: İstanbul Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığınca belirlenmektedir.
ÇALIŞMA TAKVİMİ:
MART: |
1. |
İlçe Koordinatörlerinin belirlenmesi |
|
2. |
İlçe Koordinatörlerinin okul koordinatöleri ile grup |
|
|
oluşturması ve bilgilendirme toplantısı (zoom) |
|
3. |
İlçe Koordinatörleri ile toplantı yapılması (zoom) |
|
4. |
Valiliğimizce kitap okuma saati ilan edilen 21.00-21.30 |
|
|
arasında öğrenci, öğretmen ve velilerin kitap okumaya |
|
|
teşvik edilmesi ve takibinin yapılması |
|
5. |
“19-25 Mart Kitap ve Kütüphaneler Haftası” ile ilgili |
|
|
farkındalık oluşturacak pano çalışması |
|
|
|
NİSAN: |
1. |
Valiliğimizce kitap okuma saati ilan edilen 21.00-21.30 |
|
|
arasında öğrenci, öğretmen ve velilerin kitap okumaya |
|
|
teşvik edilmesi ve takibinin yapılması |
|
2. |
Kitap okumaya teşvik etmek adına spot cümleler ile afiş |
|
|
çalışması yapılması ve okullarda sergilenmesi |
|
3. |
Valiliğimizce dağıtılan kitaplardan okul |
|
|
koordinatörlüğünün önderliğinde 1 kitabın belirlenmesi |
|
|
ve okunması |
|
4. |
“İlçemdeki Kütüphaneleri Geziyorum” Temalı Etkinliğinin |
|
|
Gerçekleştirilmesi. |
|
5. |
Her ilçenin kendi Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde |
|
|
gönüllü öğretmen ve öğrencilerin yazılarından oluşan |
|
|
(kültür/edebiyat) dergi/fanzin çıkartması |
|
|
|
MAYIS: |
1. |
Valiliğimizce kitap okuma saati ilan edilen 21.00-21.30 |
|
|
arasında öğrenci, öğretmen ve velilerin kitap okumaya |
|
|
teşvik edilmesi ve takibinin yapılması |
|
2. |
Nisan ayında belirlenip okunan kitabın kitap tahlilinin |
|
|
yapılması |
|
3. |
“Üniversite Kütüphanelerini Geziyorum” Temalı Etkinliğinin |
|
|
Gerçekleştirilmesi. |
|
4. |
“Kütüphanemde Yazar Var” temalı etkinlik |
|
|
kapsamında okul kütüphanesine bir yazar davet edilmesi |
|
|
ve öğrencilerle söyleşi yapılması |
|
|
|
HAZİRAN: |
1. |
Valiliğimizce kitap okuma saati ilan edilen 21.00-21.30 |
|
|
arasında öğrenci, öğretmen ve velilerin kitap okumaya |
|
|
teşvik edilmesi ve takibinin yapılması |
|
2. |
Okul kütüphanelerinde "Biyografilerle Yazarları Tanıyorum" Temalı Etkinliğin Gerçekleştirilmesi. ( kütüphanemizde bulunan biyografik eserlerin incelenmesi/kritik edilmesi)
|
OKULLARDA PROJEYE KATKI OLARAK YAPILABİLECEK FAALİYETLER:
1. Yerel yönetimlerle işbirliği yaparak, yerel yönetimlerde yapılan çalışmalara öğrencilerin yönlendirilmesi..
2. Öğrencilerin katıldıkları yarışmaların takip edilmesi.
3. Öğrencilere verilmiş sorumluluklar konusunda takipçi olunması ve destek verilmesi.
4. Kültürel yarışmaların düzenlenmesi.
5. Maarif Kütüphanesinin zenginleştirilmesi
6. Müze ve Kütüphane buluşmalarının organize edilmesi.